måndag 13 juni 2011

Efter många om, men och varför

ska det äntligen tillkännages att denna blogg är aktiv! En bakgrund till detta har varit att samla och dokumentera en del av mina vardagliga samtalsämnen på en öppen och lättillgänglig plats. Varför inte låta så många som möjligt ta del av mina tankar kring bland annat lärande? Det är ju samtalsämnen som detta min vardag kretsar kring, och som mina nära och kära får dras med. Kanske är det en naturlig följd av att jag, som den blivande pedagog jag är, oftare än vad som är hälsosamt reflekterar över lärandets möjligheter och hinder, och hur min yrkesmässiga framtid i sin tur hänger ihop med dessa möjligheter och hinder.

Men nu är det ju så att jag har lovat att denna blogg ska handla om lärande, kunskap och utveckling... och lite till. Därför är det förmodligen lämpligt att rumphugga min egen, lätt filosofiska utsvävning ovan, innan denna blogg blir ett poetiskt crescendo istället för en fokuserad och reflexiv kanal för mina pedagogiska och didaktiska tankar. Faktum är att jag vid närmare eftertanke borde avsluta hela inlägget med ett par sammanfattande ord som, å ena sidan, får avsluta detta inlägg men också, å andra sidan, får inleda denna blogg. Dessa sammanfattande ord är som följer: Käre läsare, välkommen till min blogg och mina tankar om lärande, kunskap och utveckling... och lite till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar